voeto.ru страница 1
скачать файл


Приложение № 7

МОУ «Владимировская средняя общеобразовательная школа»

План – конспект урока

по английскому языку

в 5 классе

на тему:

«Семья»


Подготовила

учитель английского языка

Пархоць К. А.

с. Владимировка

2009 г

Задачи: Совершенствовать грамматические навыки учащихся в Present Simple Tense, учить учащихся вести беседу по теме «Семья», практиковать учащихся в чтении, письме, аудировании, устной речи. Обобщить и систематизировать знания учащихся по теме «Настоящее простое время»

Способствовать формированию духовно- нравственных качеств учащихся.


Пособия: фото семьи, карточки, видеозапись, музыка.

«Семья вся вместе - душа на месте»
Ход урока.

  1. Оргмомент.

Good morning, good morning,

Good morning to you.

Good morning, good morning

We are glad to see you.


How are you?

I’m glad that you are fine. Let’s begin our lesson. But first of all I’d like you to guess the topic of our lesson. Listen to me and say what it is.


It is big or small. The members of it love each other.

Yes, you are right. …come to the blackboard and write down the topic of our lesson.

So, today we will speak about your families, tell the poems, practice in reading, writing, listening.

Now open your exercise-books and write down the date and the topic of our lesson «My family»


II. Фонетическая зарядка.

Now repeat after me

[t] –get, tick, tock

Tick, tock , says the clock

Get up, Nick, it’s 7 o’clock.
[w]-what, where, why, Willy.

Why do you cry, Willy?

Why do you cry, Willy?

Why, Willy? Why, Willy? Why?


[r]-Mary, rain.

Rain, rain , go away

Come again another day

Mary and I like to play.


Green, spring, bright.

Spring is green

Summer is bright

Autumn is yellow

Winter is white.
[t], [d]-dog, friend, day

I’ve got a dog

His name is Jack

His head is white

His nose is black...
[ ]-other, another, with, together.

I met a little girl

Who came from another land.

I couldn’t speak her language

But I took her by her hand

We danced together

Had such fun!

Dancing is a language,

You can speak with anyone.
[h]-hi, have

I have a mother

I have a father

I have a brother Paul

How I love them all.
I love mother

She loves me

I love father

Yes, siree

He loves us and so you see

We are a happy family.


III. Now I offer you to do some tasks in a choice. You can work with cards, write the word dictation or do the task which is on the blackboard. So, who wants to…..
IV. Peчевая зарядка.

-Have you a family?

-Is your family large or small?

-Have you a father?

-What is your father’s name”

-How old is he?

-When was he born?

-Do you love your family?

-Is your family happy? Why do you think so?



V. Аудирование видеозаписи.

We have a surprise today. It is a videoletter. Listen to it and try to understand it.


Hello!

I’m Sandy Brown .My family and I live in one of the most beautiful cities in the world, London. I’m in the 6th form. I was born on the 15th of January in 1993.So, I’m 13 years old. My hobby is music. I can play piano well. My favourite subjects are History, French and ,of course, English.My family is small. I have a mother, a father, a brother. I’m sorry I have no sister. My mother is a doctor. My father is an engineer. I love my family very much. And you? What is your name? What is your surname? How old are you? Where do you live?

Good bye.

Best wishes.

Sandy.

VI. 1). Обсуждение письма.

So, what do you understand about Sandy? Is Sandy’s family happy?

2). Now let’s answer Sandy’s questions.

-What is your name?

What is your surname?

How old are you?

When is your birthday?

Where do you live?

What is your address?

What is your favourite subject?

What are your favourite sports?

What is your favourite season? Why?

Have you a pet? What’s this?

What colour is your dog?

Do you like to play with it?

Have you a sister?

What is your sister’s name?

Do you like to draw?

Can you skate?


VII. Физкультминутка.

Are you tired? Let’s do exercises.

Hands up! Hands down!

Hands on hips! Sit down!

Stand up!

Hands to the sides!

Turn left, turn right!

Hands on hips!

1, 2, 3 flop!

1, 2, 3 stop!



VIII. Работа в парах.

And now I’d like you to ask each other about yourselves and your families.
IX. Звуковое письмо. ( Монологическая речь по теме « Семья»)

X. Проверка задания на доске.

Hello.

My name … Tom. I… from England. I ….in Oxford. I was born on…6 of February in 1995. So I… 11. My hobby… music but I … drawing too.

I….play chess. I have a brother. … name is Mike. Mike favourite subjects are Sport and Art. My brother … play football and I like …. football too. I… a mother and a father. I … them very much. Have you a brother or a sister?

What … their names?

Good bye.

Tom.

  1. Домашнее задание.

Итак, ребята, сегодня вы много говорили о семье. А что же такое семья? Какую семью можно назвать счастливой?

-(Семья- это не просто родственники, живущие рядом. Это близкие люди, которые сплочены чувствами, интересами, идеалами, отношением к жизни….)

Да, ребята, семья играет очень важную роль в жизни человека. И я думаю каждому человеку интересно знать истоки, корни его семьи. Многие семьи составляют свои родословные. Так, в России до 1917 г. родослов­ные составлялись практически в каждой дворян­ской семье, генеалогическое древо рода помещали на видном месте. А вот каж­дая современная английская семья имеет свою родословную книгу и по­полняет ее новыми данными. Ребята, а вы бы хотели побольше узнать о вашей семье , её истоках?

Итак, ваше задание будет следующим:

«4»- составить генеалогическое дерево.



«5»- написать интересные факты из жизни вашей семьи.

  1. Рефлексия.



скачать файл



Смотрите также:
«Семья» Подготовила учитель английского языка Пархоць К. А. с. Владимировка 2009 г Задачи
31kb.
Научно практическая конференция. Компетентностный поход в преподавании английского языка Учитель английского языка
174.04kb.
План-конспект урока английского языка во 2 классе по умк азаровой С. И.
23.09kb.
«Мы умеем кататься на скейтборде очень хорошо». Выполняя требования фгос к образовательной дисциплине иностранный язык, учитель ставила и достигала не только учебные, но другие не менее важные и сложные задачи
16.46kb.
Рассказу Александра Костюнина
78.2kb.
Предметы: литература, английский язык Класс: 8 класс. Тема урока: «\"Алиса в Стране чудес\"Льюиса Кэрролла». Метапредметная тема: знающее незнание
414.22kb.
Учитель английского языка мкоу лицея №1 им. А. Блока Агейчева Ольга Евгеньевна
66.51kb.
Внеклассная деятельность учителя английского языка. Способы повышения мотивации учащихся старших классов к изучению английского языка
143.7kb.
Рабочая программа по английскому языку 5 класс Разработчик: учитель английского языка моу «Баженовская сош»
162.01kb.
Цели: Образовательные
41.34kb.
Оснащение урока
89.78kb.
Учитель и ученик растут вместе. Конфуций
95.84kb.